Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Zduńskiej Woli zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp10zdwola.bip.wikom.pl
- Data publikacji strony internetowej: 05 marca 2018.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 04 lutego 2020.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Na stronie znajdują się pliki z dokumentami (.doc, .pdf), które nie są dostępne cyfrowo. Aktualnie odbywa się konwersja plików na pliki dostępne cyfrowo.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji: 01 lutego 2021.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 29 marca 2024.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej. Wyniki badania przedstawia raport z przeprowadzonej samooceny.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Katarzyna Pasternak
- e-mail - sekretariat10@go2.pl,
- telefon - 43 823 34 23.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Imię Nazwisko — Dyrektor Generalny Przykładowego Urzędu,
- adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
- e-mail: przykladowy-adres@email.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Budynek szkoły o adresie ul. Zielona 46a znajduje się przy zbiegu ulic Zielonej i Osmolińskiej.
Dojście piesze oraz dojazd są od ulicy Osmolińskiej. Chodnik przed szkołą nie ma wydzielonego pasa dla rowerzystów, natomiast taki pas znajduje się na chodniku po drugiej stronie jezdni. Przejście dla pieszych przed Szkołą nie posiada sygnalizacji dźwiękowej.
Na trasie do budynku chodnikami występują cztery schody bez podjazdów dla osób niepełnosprawnych na wózku. Przy schodach znajduje się poręcz.
Budynek szkoły jest ogrodzony i posiada własny parking bez wyznaczonego miejsca dla osób z niepełnosprawnością.
Wejście do Szkoły znajduje się w ścianie frontowej budynku od ul. Osmolińskiej - nie jest dostępne dla osób na wózku. Wjazd na wózku do budynku jest możliwy od strony boiska, po wjechaniu na parking - po wcześniejszym kontakcie telefonicznym pod numerem 438233423. Przejście do holu jest przez wiatrołap. Przy drzwiach wewnętrznych znajduje się dzwonek, z którego należy skorzystać po godz. 15.00. Dojście piesze jest równe, bez nachylenia.
Sekretariat usytuowany jest na parterze, hol z kolumnami i korytarz są przestronne, bez oznakowania dotykowego na posadzce. Petenci obsługiwani są wyłącznie na parterze.
Schody zawijane na I i II kondygnację służą wyłącznie dla uczniów i pracowników. Wejście do WC prowadzi z holu. WC na parterze szkoły jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych na wózkach, na wyższych kondygnacjach WC nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych na wózkach.
W budynku nie ma wind, platform, podjazdów itp.
W budynku nie ma oznaczeń brajlowskich, kontrastowych lub w druku powiększonym. Istnieje możliwość, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym pod numerem 438233423, skorzystania z pomocy osoby, która zna podstawy języka migowego.
Do budynku oraz sekretariatu można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem tylko podczas trwania zajęć lekcyjnych, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.